Παρασκευή, 6 Μαΐου 2011

Cinnamon Buns - Γλυκά ψωμάκια με κακουλέ,κανέλα, σταφίδες & μια κάρτα για τη Γιορτή της Μητέρας


Καλησπέρα! Μπορεί να μου πει κάποιος γιατί ο καιρός δεν φτιάχνει?? Βγαίνεις το πρωί με συννεφιά, παίρνεις το λεωφορείο και ψιχαλίζει, έχεις φροντίσει να ντυθείς καλά, να βάλεις μπότες, να πάρεις ομπρέλα...φτάνεις στη δουλειά, τελειώνεις τη δουλειά, έχει βγει ήλιος, σκας από την υγρασία, στραβώνεσαι από τον ήλιο, γιατί ομπρέλα πήρες, δεν πήρες και γυαλιά ηλίου, πόσα θα κουβαλάς εξάλλου και πάει λέγοντας!
Κατά τ' άλλα όμως όλα καλά!!
Λίγος ύπνος μου λείπει! Ειδικά την Πέμπτη που αργούμε με την φίλη μου Σ. σε σεμινάρια και φτάνει μεσάνυχτα,πώς να αντέξεις! Γιατί βάζουν μάθημα μέχρι τις 11.30 δεν το 'χουμε καταλάβει ακόμα! Και έχεις όλη την καλή θέληση να προσέξεις, αλλά τα μάτια σε προδίδουν...και αρχίζουν και κλείνουν και ταλαντώνεται το κεφάλι...ξέρετε πώς βλέπετε καποιους στο λεωφορείο που τους πήρε ο ύπνος και κουνιέται το κεφάλι, εε κάπως έτσι! (λίγο πολύ όλοι θα το 'χουμε πάθει...!!) Και  όταν λείπει και ο "εξυπνάκιας" - πάντα σε κάθε μάθημα, τάξη, σεμινάριο κτλ υπάρχει αυτός που θα πετάγεται συνέχεια και θα λέει εξυπνάδες...κανόνας!- μετά δεν έχεις κάτι να σε κρατήσει σε εγρήγορση! Κι έτσι δεν γελάσαμε και πολύ χθες, το παρατηρήσαμε όλοι!
Σήμερα λοιπόν ξεκούραση! 

Τα ρολάκια- ψωμάκια- σαν τσουρεκάκια  είναι απίστευτα ιδιαίτερα, χάρη στο κακουλέ και το ρούμι. Το κακουλέ ήταν βασικό στη συνταγή, το ρούμι το πρόσθεσα για να μαλακώσω τις σταφίδες. Το κακουλέ είναι λίγο παρεξηγημένο, γιατί πολλοί το θεωρούν περίεργο, βαρύ ίσως. Θα έλεγα κακώς, γιατί δίνει ένα 'ups' στη γεύση, όπως έλεγε κάποτε σε διαφήμιση ο Ευαγγελάτος (ένα ups στον οργανισμό σας!) !
Μ' άρεσε επίσης που δεν είχε πολύ βούτυρο και καταλάβαινες ότι δεν είναι βαρύ στη γεύση.
Τελικό συμπέρασμα, τα αρώματα -κακουλέ, ρούμι, πορτοκάλι, κανέλα- το κάνουν ξεχωριστό το μικρό αυτό γλυκό ψωμάκι!

Επίσης μια και την Κυριακή είναι η Γιορτή της Μητέρας, έφτιαξα μια καρτούλα που μπορείτε αν θέλετε να την εκτυπώσετε και να γράψετε μέσα τα δικά σας γλυκά λόγια για έναν τόσο ξεχωριστό άνθρωπο!
πατήστε για να εκτυπώσετε




Υλικά:
7γρ. ξηρή μαγιά
375γρ. χλιαρό γάλα
1 κ.γ. κακουλέ σκόνη
2 αυγά
Ελάχιστο αλάτι
200γρ. ζάχαρη
50γρ. λιωμένο βούτυρο
800γρ. αλεύρι

Υλικά για γέμιση:
1 κούπα σταφίδες ξανθές(εκτός κι αν θέλετε περισσότερες)
1 σφηνάκι ρούμι
Χυμό από 1 πορτοκάλι
1 κ.γ. κανέλα
50γρ. καστανή ζάχαρη

Εκτέλεση:

Ρίχνουμε τη μαγιά στο χλιαρό γάλα, ανακατεύουμε ελάχιστα και το αφήνουμε στην άκρη.
Σε ένα μεγάλο μπωλ χτυπάμε ελαφρά(με αυγοδάρτη) τα αυγά, το αλάτι, το κακουλέ, τη ζάχαρη και το λιωμένο βούτυρο. Προσθέτουμε 500γρ. αλεύρι και το μίγμα γάλα-μαγιά. Αφού έχει ανακατευτεί αυτό, συνεχίζουμε με το υπόλοιπο αλεύρι μέχρι να πάρουμε μια μαλακή ζύμη (ούτε σφιχτή ούτε να κολλάει πολύ στο χέρι…ελάχιστα θα είναι κολλώδης)
Βάζουμε σε καθαρό μπωλ, σκεπάζουμε με πετσέτα και αφήνουμε σε ζεστό μέρος για 1 ώρα.
Ετοιμάζουμε αυτή την ώρα τη γέμιση. Σε ένα μπωλ ρίχνουμε 1 κούπα σταφίδες ξανθές, 1 σφηνάκι ρούμι, χυμό από ένα πορτοκάλι, 1κ.γ. κανέλα, ανακατεύουμε και το αφήνουμε.
Μετά από μια ώρα που θα έχει φουσκώσει η ζύμη, αλευρώνουμε ελαφρά μια επιφάνεια και την ανοίγουμε σε ένα ορθογώνιο. Δεν την κουράζουμε και πολύ.
Από το μπωλ της γέμισης στραγγίζουμε λίγο τις σταφίδες και τις απλώνουμε στην ζύμη. Έλεγε η συνταγή να μην έχει πολλά υγρά, αλλά εγώ άφησα.
Πασπαλίζουμε με 50γρ. καστανή ζάχαρη (η συνταγή έλεγε 75γρ.) και τυλίγουμε προσεχτικά σε ρολό.
Κόβουμε σε πάχος περίπου δύο δάχτυλα και τοποθετούμε σε ταψί που έχουμε στρώσει λαδόκολλα, αλλά σχετικά κοντά το ένα με το άλλο.
Αφήνουμε πάλι σε ζεστό μέρος 20’ , προθερμαίνουμε το φούρνο στους 175 βαθμούς και ψήνουμε για 25’ περίπου(ανάλογα το φούρνο πάλι).
 Από το  βιβλίο του Jamie Oliver " jamie does...spain, italy, sweden, morocco, greece, france"

13 σχόλια:

nadia είπε...

Αθηνούλα μου γλυκειά έχεις δίκιο με τον καιρό είναι φοβερή η κατάσταση,καλά πότε προλαβαίνεις και τα κάνεις όλα αυτά!!!! Είσαι απίστευτη,η δε συνταγή σου με ξετρέλανε....αχ πότε να περάσω να κεραστώ?φιλάκια καλή ξεκούραση

Ξανθή είπε...

Δεν προλαβαίνω να φτιάξω τίποτα το ότι ρίχνω και κάποιες ματιές εδώ πάλι καλά!!
Αυτά τα ψωμάκια θα ήθελα τώρα να είχα έστω ένα και επειδή εγώ τρώω γλυκά με αρμυρά θα το έτρωγα με ένα πικάντικο τυρί.
Πολλά φιλάκια κι ήθελα να ήξερα πότε προλαβαίνεις και σεμινάρια;;

Θάνος είπε...

Μπράβο Αθηνά! Συνεχίζεις την πολύ καλή δουλειά βλέπω! Πάντως από κάρτες για τη γιορτή της μητέρας να σου στείλω αυτές που φτιάξαν τα παιδάκια της Γ τάξης στο σχολείο να δεις!

Athina(Sugar Buzz) είπε...

Ναντιάκι μου εγώ χρωστάω να περάσω!Να τα πούμε!
κ.Ξανθή κι εμένα μ αρέσουν τα γλυκά με τα αλμυρά μαζί!! Όσο για το αν προλαβαίνω κι εγώ δεν ξέρω πώς!
Θάνο πολύ χάρηκα που μου έγραψες!! Είμαι σίγουρη τα παιδιά έχουν μεγάλη φαντασία!!Πολλά φιλιά!!

Μarion, είπε...

Γειά σου Αθηνούλα :)
Η μέρα περιλαμβάνει και τις 4 εποχές μαζί τον τελευταίο καιρό..χιχι. Με βαλίτσα πρέπει να φεύγουμε από τοσπίτι..

Πολύ ωραία αυτά τα ψωμάκια, και ότι πρέπει για την ημέρα αύριο.

Χρόνια πολλά στη μανούλα σου :)
Φιλιά πολλά

Taste Advisor είπε...

πανέμορφα και πεντανόστιμα νομίζω.

kitchenStories είπε...

Λαχταριστά, αφράτα ψωμάκια που πολύ μου αρέσουν!
Οι σταφίδες και ο κακουλές επίσης είναι γεύσεις αγαπημένες.

Χρόνια Πολλά για τη μανούλα σου, Αθηνά!

manousina είπε...

Που το πάει αυτός ο καιρός φέτος δεν καταλαβαίνω...
Μας βλέπω κατακαλόκαιρο με ομπρέλες...
Τα ψωμάκια λαχταριστά.
Να είναι καλά οι μανούλες όλου του κόσμου.
φιλάκια

wabini είπε...

να η σωστη κορη! εγω δυστυχως δεν μπορεσα να φτιαξω κατι και να προσφερω στην μαμακα μου..αλλα της εδωσα τις ευχες μου και την αγαπη μου. απο του χρονου θα γιορταζω κ εγω!!!!

ΕΥΓΕΝΙΑ είπε...

Το κρατώ το λαχταριστώ ψωμάκι στις αγαπημένες μου συνταγές για σνακ και δεκατιακό. Οσο για το κακουλέ, δεν το έχω χρησιμοποιήσει ποτέ, ευκαιρία λοιπόν να νοιώσω κι εγώ αυτό το ups που μας υποσχέθηκες!!

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΑΝ ΚΑΙ ΤΡΙΤΗ ΣΗΜΕΡΑ ΕΥΧΟΜΑΙ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΗΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΓΕΜΑΤΗ ΚΑΛΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ-ΥΓΕΙΑ- ΧΑΜΟΓΕΛΑ ΚΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΝ ΓΙΝΕΤΑΙ.

Νίκη Λ. είπε...

Φαίνεται πράγματι ξεχωριστό το ψωμάκι Αθηνά μου.Για πρωϊνο πολύ θα το ήθελα!!
Φιλιά

Γιωτα Μ. είπε...

εφαγα κατι γλυκα ψωμακια στην κρητη πλασμενα χοντρη πλεξουδα σαν τσουρεκακια και τρελλαθηκα αλλα δυστιχως δεν μου εδειναν την συνταγη λεγοντας μου οτι θελουν προζιμι και 3 μερες προετοιμασια απο την φωτογραφια η ζυμη μου φερνει γιατι ηταν πολυ αφρατα!!πειραζει να μην βαλω γεμιση???

UA-39506456-1