Τρίτη, 6 Σεπτεμβρίου 2011

Baby ντόνατς με γλάσο σοκολάτα-μέλι




Τον Σεπτέμβριο τον έχω συνδέσει με το ξεκίνημα της ακαδημαικής χρονιάς(άντε και σχολικής) και είναι ένας μήνας που έχω όρεξη και ενέργεια για πολλά πράγματα, είναι ένα είδος μικρής πρωτοχρονιάς θα έλεγα. Κάνεις ένα πλάνο, παίρνεις κάποιες αποφάσεις, ασχολείσαι με πράγματα που σου αρέσουν και σε γεμίζουν φυσικά!
Τρέφω μια ιδιαίτερη συμπάθεια στα projects...δεν έχει να κάνει τόσο με την οργάνωση, αλλά περισσότερο με το στόχο που βάζεις και την πορεία που ακολουθείς, τα όσα δημιουργείς, τα όσα καταφέρνεις, τον ενθουσιασμό, το πείσμα.
Κάτι τέτοιο μπορεί να είναι να μαθαίνω περισσότερα για την φωτογραφία που μέσα σ'αυτό το διάστημα του blogging ανακάλυψα ότι μ'αρέσει, κάτι που αν μου το έλεγες πριν 3 χρόνια θα σε κοιτούσα με γουρλωμένα μάτια! Με γοητεύει αυτό που διαβάζω σε πολλούς ξένους μπλόγκερς, ότι όταν φωτογραφίζεις ενα φαγητό θέλεις να "πεις" μια ιστορία. Γενικά κάθε  φωτογραφία λέει τη δική της ιστορία, αλλά εγώ επικεντρώνομαι στο θέμα του φαγητού(λες και δεν είναι προφανές..!).

Εϊναι μαγευτικό νομίζω, να προσπαθείς να πεις μια ιστορία μέσα από το στήσιμο του φαγητού και όχι απλά να το τοποθετήσεις σε ένα ωραίο πιάτο. Ok ακούγεται κάπως, όμως έτσι "δουλεύουν" στο εξωτερικό και γι' αυτό βγαίνει η αγάπη που έχουν γι' αυτό που κάνουν. Ακόμα και το "πείραγμα" στις φωτογραφίες σε βοηθάει να προσδιορίσεις ένα στυλ, μια άλλη χροιά, μια αύρα. Και προφανώς δεν εννοώ να βγάλεις την κυτταρίτιδα!
Αυτά τα λίγα για τη φωτογραφία και πάμε σε άλλο θέμα, στα γλυκά! Σήμερα πρωί πρωί πήρα αμέσως τηλέφωνο στο εργαστήριο του Παρλιάρου(μπορεί να μην πρόλαβαν ούτε τον καφέ να πιούνε) να κλείσω θέση για κάποια από τα σεμινάρια, οπότε σας το λέω αν κάποιος/α ενδιαφέρεται να το κοιτάξει γιατί κλείνουν πολύ γρήγορα και μήπως πάμε και παρέα! Ήδη με μια φίλη από το μπλογκ μιλήσαμε για να συναντηθούμε σε ένα
Αφού λοιπόν ήμουν μές στην καλή χαρά ότι πρόλαβα(κοινώς χαιρόμουν που θα ξηλωθώ..!)πριν βγω στις τράπεζες να περιμένω στην ουρά, κάτι πολύ δημιουργικό ομολογώ, είπα να δοκιμάσω την τύχη μου στα ντόνατς. 
Ξέρω ανθιυγεινό...αλλά ήταν baby doughnuts! Συν του ότι πριν λίγο καιρό είχα πρήξει τους γύρω μου ότι θέλω να φάω ντόνατ( αυτό το παθαίνω όταν κοιτάω πολλή ώρα φωτογραφίες με τέτοιου είδους πειρασμούς, να το ξέρετε να αποφεύγετε το χόμπυ). 
Ανοίγουμε περιοδικό Donna Hay που προμηθευτήκαμε από Αγγλία(γενικά πήρα ό,τι περιοδικό έβλεπα μπροστά μου...και μόνο να τα χαζεύεις αξίζουν), πηγαίνουμε στο αφιέρωμα στα ντόνατς και διαβάζουμε συνταγή για baby doughnuts with chocolate honey glaze!
Φτιάχνω τη ζύμη, σκεπάζω να φουσκώσει και πάω στις τράπεζες. Φυσικά τσαντίζομαι γιατί είμαι στην ουρά τελευταία και μπαίνει κυρία, βλέπει ότι η μπροστινή μου είναι γνωστή της και πάει και της μιλάει και στέκεται εκεί! Μετράω τρία λεπτά, λέω θα γυρίσει να μου πει συγνώμη απλά μιλάμε, δε θα σας πάρω τη θέση...όχι αυτά σε άλλο πλανήτη...οπότε περνάνε τα τρία λεπτά(ένα ήταν πολύ γρήγορα, πέντε θα ήμουν πολύ θύμα), της λέω με συγχωρείτε, φαντάζομαι έχετε καταλάβει ότι ήμουν εδώ πριν έρθετε, με κοιτάει σαν να της είπα ότι ήμουν εξωγήινος και μου λέει ότι δεν με πρόσεξε! Α μα βέβαια, γιατί ήμουν αόρατη! Γιατί έκανα μπάνιο με αυτό για τα τζάμια που τα κάνει αόρατα.
Whatever...επιστρέφω σπίτι και συνεχίζω τα ντόνατς και εδώ επέρχεται ο ενθουσιασμός που έλεγα και πιο πάνω...τα έβλεπα έτσι μικρούλια και χαριτωμένα και θύμιζαν παιδικό πάρτυ. Ήρθε και η σοκολάτα από πάνω και συμπλήρωσε το παζλ. Και μετά πήραν τη θέση τους να βγουν φωτογραφία και έμοιαζαν σαν παιχνίδι. Ειδικά όταν άρχισαν να παίρνουν κλίση (εκεί που τα έβαλα το ένα πάνω στο άλλο)...και μετά έπεσαν όλα κάτω!! Και στο τέλος σκούπιζα το τραπέζι!

Πριν λίγες ώρες πήρα και τους μαρκαδόρους(τι σας έλεγα για νέα "σχολική" χρονιά?εφοδιάστηκα και με τους μαρκαδόρους..!)και ξαναθυμήθηκα τα σκιτσάκια. Αυτή τη φορά όμως είπα να δώσω περισσότερο βάρος και έτσι η ώρα έφτασε πάλι αργά, γιατί τελικα δεν ήταν καθόλου απλό να γίνει!
Απολαύστε λοιπόν τα μωράκια-ντόνατς!


Υλικά:
1κ.γ.ξηρή μαγιά
3κ.σ. χλιαρό νερό
60γρ. χλιαρό γάλα
1κ.σ. ζάχαρη
25γρ. βούτυρο λιωμένο
160γρ. αλεύρι(η συνταγή έλεγε περισσότερο,αλλά τόσο μου πήρε)
1 αυγό
ηλιέλαιο για τηγάνισμα
Ανακατεύουμε μαγιά,νερό,γάλα,ζάχαρη σε ένα μπολ και αφήνουμε για 10' περίπου να κάνει φουσκαλίτσες. Προσθέτουμε το βούτυρο, το αυγό και το αλεύρι, ομογενοποιούμε και ζυμώνουμε να σχηματιστεί μια ζύμη ελαφρώς ελαστική.
Βάζουμε σε μπολ και σκεπάζουμε με πετσέτα και αφήνουμε σε ζεστό μέρος μια ώρα περίπου να διπλασιαστεί.
Ζυμώνουμε πάλι τη ζύμη να μαλακώσει και την ανοίγουμε σε αλευρωμένη επιφάνεια με πλάστη σε πάχος 1εκ. περίπου. Κόβουμε με κουπ πατ στρογγυλό (περίπου 5εκ.) δίσκους και με μικρότερο κουπ πατ ή το πίσω μέρος από μύτη κορνέ αφαιρούμε ένα στρογγυλό δίσκο από τη μέση.
Τοποθετούμε σε δίσκο με λαδόκολλα και αφήνουμε λίγη ώρα να φουσκώσουν πάλι.
Βάζουμε το ηλιέλαιο σε βαθύ τηγάνι (ή κατσαρολάκι) και ανάβουμε μέτρια φωτιά(αν το μάτι έχει ανώτερο το 9, βάζουμε στο 7). Περιμένουμε να φτάσει η θερμοκρασία του λαδιού στους 180βαθμούς ελέγχοντας είτε με θερμόμετρο ζαχαροπλαστικής είτε ρίχνοντας έναν κύβο ψωμιού ο οποίος χρυσίζει σε 15''. Τότε ρίχνουμε λίγα λίγα τα ντόνατς και αφήνουμε 30'' από κάθε πλευρά. Τα τοποθετούμε σε σχάρα( ή πάνω σε χαρτί κουζίνας).
Σημείωση: Από μόνα τους είναι άγλυκα γιατί όπως είδατε έχουν μια κουταλιά ζάχαρη.

Υλικά για γλάσο:
110γρ. κουβερτούρα τεμαχισμένη σε μικρά κομμάτια
30γρ. βούτυρο
50γρ. μέλι
1κ.σ. λικέρ grand marnier (προαιρετικά)
Ζεσταίνουμε σε κατσαρολάκι σε χαμηλή φωτιά την κουβερτούρα, βούτυρο και μέλι μέχρι να λιώσουν. Αποσύρουμε από τη φωτιά και προσθέτουμε το λικέρ. Ανακατεύουμε και βουτάμε τα ντόνατς να γλασαριστούν.
Για εσάς τι είναι ο Σεπτέμβρης??!
xxx

20 σχόλια:

Eri είπε...

Γειά σου Αθηνά, τέλεια η ανάρτηση και τρελάθηκα με το σκιτσο σου, ειναι τόσο ωραίο!
Το πρόβλημα με όλα αυτα τα μικρά όπως και με τα χθεσινά τα δικά μου, ειναι οτι δεν ελέγχω τελικά το πόσα τρώω..!
Το σκηνικό με την κυρία στην τράπεζα εδώ το λένε Chat and Cut και δες αν θέλεις την αντίστοιχη σκηνή του Larry David στο Curb your Enthusiasm..

http://www.youtube.com/watch?v=nXz-fOtKBU8


Πολλές καλημέρες απο την άλλη άκρη του Ατλαντικού..

maya:) είπε...

αχ τι ωραία που μας την έδωσες τη συνταγή....τι τέλειες φωτογραφίες..μου τρέχουν τα σάλια..θέλω και να χάσω κιλά...ουφφφφ :o καλό μήνα πολλά φιλιά!!!

Betty's Cuisine είπε...

Χείμαρρος... χείμαρρος ζωντάνιας, χαράς και όρεξης!
Γλυκύτατα τα ντόνατς, υπέροχη η ανάρτηση, μου χάρισε πρωϊνά χαμόγελα αισιοδοξίας ~ και μου έφτιαξε την διάθεση μια και στην πρώτη παράγραφο αναγνώρισα τις σκέψεις μου αυτής της εποχής!
Ευχαριστώ Αθηνούλα!!!

Ελπινίκη είπε...

Τελεια τα mini ντονατς, αν και ειπα για λιγο να αποφυγω τα πολλα... παχυντικα, με τρωει να τα δοκιμασω!
Καλημερα!

Anthoula είπε...

Πειρασμός σκέτος!!!!
Καιρό τώρα θέλω να δοκιμάσω να φτιάξω donuts αλλά αποφεύγω το τηγάνισμα... Έχω όμως ταψάκι με θηκούλες για donuts, μπορώ λες να τα ψήσω και στο φούρνο?

Ξανθή είπε...

Καλημέρα!!!Στείλε μερικά στη Χαλκιδική για το πρωινό μας!!!
Το σκίτσο με ξετρέλανε.
Πολλά φιλάκια!!

donkey and the carrot είπε...

Εντάξει Αθηνά...''ζωγράφισες'' με αυτό το πόστ! Σόρυ αλλά πρέπει να το μοιραστώ με τους αναγνώστες του DOnkey!

wonderfoodland είπε...

Πόσο συμφωνώ μαζί σου για τη φωτογραφία! Η φωτογράφηση φαγητού (και γλυκών) είναι ολόκληρη τέχνη που θέλει πολύ εξάσκηση, γνώση και μεράκι για να είναι επιτυχημένη. Κι εσύ το καταφέρνεις! Το σκιτσάκι καταπληκτικό! Τσέκαρε το http://www.theydrawandcook.com/-αν δεν το ξέρεις ήδη- εικονογραφούν συνταγές καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο. Είναι καταπληκτικό!!!

maria mas. είπε...

Τι ομορφα σχεδια, τι ομορφα χρωματα, τι τελεια ντονατς ειναι αυτα??? Πολλα πολλα μπραβο!!!!!
Καλημερες και καλη σχολικη χρονια!

Μarion, είπε...

Πρώτον : ''καλή χρονιά'' Αθηνούλα :)
Κι έγω έτσι νοιώθω το Σεπτέμβρη. Νέα αρχή, οργάνωση, αποφάσεις ..σχολεία!!
Εγώ όταν ψωνίζουν σχολικά τα παιδιά παίρνω μπλοκάκια & ατζέντες και χρωματιστά στυλό..χιχι
Φανταστικό το συνταγο-σκετσάκι σου.

Τα μικρά ντόνατσ τέλεια. Πολύ ωραία.
Τα παιδιά θα ξετρελαθούν.
Φανταστικές οι φωτογραφίες σου. Πάντα ήταν, αλλά τώρα φαίνεται και η αγάπη σου και την φωτογραφία.
Φιλιά πολλά

Ειρήνη είπε...

μμ μοσχοβολισαν ως εδω!πολυ ωραια οσα γραφεις, συμφωνω για την φωτογραφια, και εγω μεσα απο το φαγητο την αγαπησα!

ΕΥΓΕΝΙΑ είπε...

Αυτό θα πει δημιουργία σε όλο της το μεγαλείο! Εχεις δίκιο για τις φωτογραφίες και οι δικές σου σκίζουν. Τα σκιτσάκια μου θυμίζουν πολύ τον αγαπημένο μου J. Oliver κι όσο για τον Παρλιάρο, θα περάσεις σουπερ! είχα κάνει πριν χρόνια δώρο μια συμμετοχή σε σεμινάριο στην πεθερά μου.Φιλάκια!

Athina(Sugar Buzz) είπε...

Eri το είδα αυτό που μου έστειλες!Συγχύστηκα!!Ακριβώς αυτό!
Maya κι εγώ θέλω να χάσω οπότε απλά τα κοιτάμε!
Betty χαίρομαι που καταλαβαινόμαστε!
Ελπινίκη αν τα κάνεις θα φας ένα και τα άλλα τα δίνεις!
Ανθούλα τα είπαμε νωρίτερα...
κ.Ξανθή μου να περνάτε καλά!!Ευχαριστώ!
Donkey μου αγαπημένη, στα είπα και στο fb, γιατί δεν λες ότι σε πληρώνω??!
Άρτεμις το έχω δει αυτό το site και το έχω στα αγαπημένα!
Maria mas σ ευχαριστώ!Να πάει καλά η νέα σεζόν σε όλους!
Mαrion καλή χρονιά να έχεις κι εσύ με τα παιδιά!Ελπίζω να μπορέσουμε να τα πούμε!
Ειρήνη καταλαβαίνεις πολύ καλά για αυτήν την αγάπη!
Ευγενία του jamie σαφώς ανώτερα!Επίσης γιατί έστειλες την πεθερά και δεν πήγες κι εσύ??!

manousina είπε...

Αθηνούλα υπέροχα τα ντόνατς σου... και το σκιτσάκι σκίζει!!!!
Μακάρι να μπορέσω να ανέβω σε κάποιο από τα σεμινάρια του Παρλιάρου, τον αγαπάω.....
φιλάκια

Nenou είπε...

Αθηνούλα είσαι μεγάλη καλλιτέχνιδα!
Το σκίτσο είναι τόσο παιχνιδιάρικο, οι φωτογραφίες σου όπως πάντα με κάνουν να ζηλεύω. Για τη συνταγή θα σου πω μετά το Σάββατο, γιατί λέω να τη φτιάξω για πρωινό.

Φιλάκι!
ΥΓ. Ο Σεπτέμβρης για μένα είναι ένα ακαδημαϊκό ημερολόγιο, η αρχή της χρονιάς.
Και πάντα σηματοδοτεί ένα ξεκίνημα. Καλό ή ...καλύτερο.

Sue/the view from great island είπε...

These are amazing! I can't figure out how you got the doughnuts to stack up that high---and I love your marker art!

Ανώνυμος είπε...

geia!

Ανώνυμος είπε...

athinouli eimai to sasoulini prin!

Margaret Murphy Tripp είπε...

Beautiful photos! I haven't had a donut in a year, but you made me want one! I also LOVE the name of your blog...very clever!

Athina(Sugar Buzz) είπε...

Μανουσίνα μου αν μπορέσεις θα σ'αρέσει σίγουρα πολύ!
Nenou σ'ευχαριστώ!αν και υπερβάλλεις λίγο!κάνω ό,τι μπορώ ή μάλλον ό,τι μ'ευχαριστεί!
Sue thank you!They've fallen down immediately!
Margaret thank you so much!

UA-39506456-1